Regenerační studio Jitka

Spirální stabilizace páteře - SM systém MUDr.Smíška

Prevence a terapie bolestí zad (skolioza páteře, výhřezy meziobratlových disků, bolesti kloubů, bolesti hlavy, migrény, plochá noha, hallux valgus).


K ČEMU PŘI CVIČENÍ DOCHÁZÍ


Pohybem paže a lopatky vzad a dolů (aktivní fáze pohybu) aktivujeme šikmé břišní svaly - svalové spirály (jedná se o přirozenou aktivaci břišních svalů). Břišní stěna se pohybuje směrem dovnitř, zmenšuje se obvod pasu a vytváříme trakční sílu, která protahuje tělo směrem vzhůru. Dochází k uvolnění tlaku obratlů na meziobratlové ploténky (vzpřimovače páteře jsou v relaxaci), úlevě od bolesti zad a k regeneraci. Hovoříme o spirální stabilizaci páteře (představte si spirálu, která obkrouží Vaše tělo a protáhne Vás vzhůru). Ve fázi uvolnění/klidu jsou naopak aktivovány svalové vertikály (vzpřimovače páteře), které obvod pasu rozšiřují a tělo se snižuje. Dochází ke kompresi páteře, tlaku na meziobratlové ploténky a následné bolesti.


HLAVNÍ EFEKTY CVIČENÍ


SM-systém je založen na aktivním cvičení se speciálním elastickým lanem (neplést si se cvičením/posilováním s gumou). Cílem cvičení je zvýšit pružnost svalů, pohyblivost kloubů a vyrovnat svalové dysbalance (důležité zejména při skolioze páteře a výhřezu meziobratlového disku) a získat tím schopnost správného držení těla v ose a regenerace meziobratlových plotének. Cvičení s lanem umožňuje svaly zároveň posilovat a protahovat v době, kdy přirozeně relaxují (princip reciproční inhibice). Jedná se tedy o velmi efektivní strečink. Díky zřetězení svalů se páteř napřimuje, odstraňuje se vadné (chabé, skoliotické) držení těla, rovnají se kulatá záda (zvětšená hrudní kyfóza), upravuje se předsun hlavy a předsazení ramen (protrakce ramene), aktivuje se nožní klenba a zlepšuje se postavení palce nohy (hallux valgus). Pravidelným cvičením se zeštíhluje pas a zpevňuje břicho. Výsledkem je krásné držení těla, zlepšení sportovního výkonu a úleva od bolesti.


PRO KOHO JE CVIČENÍ VHODNÉ


  • pro lidi se sedavým zaměstnáním – kompenzace jednostranného přetížení
  • pro aktivní i příležitostné sportovce – kompenzační trénink
  • pro lidi s bolestmi zad, hlavy a kloubů
  • jako kauzální (příčinná) léčba při skolioze páteře
  • jako kauzální (příčinná) léčba při výhřezu meziobratlového disku
  • při problémech s plochou nohou a vbočeným palcem (hallux valgus)
  • při migrénách

CO ODE MNE MŮŽETE OČEKÁVAT


Nabízím Vám vysvětlení a výuku účinného cvičení SM-systém. Pomocníkem Vám bude pružné elastické lano a odborný dohled s výkladem terapeutky s šestiletou praxí. Cvičení probíhá ve stoje, případně v sedě, v závislosti na okolnostech. Dochází ke střídání aktivace a relaxace svalů za pomalého, avšak rozsáhlého pohybu horní nebo dolní končetiny. Při individuální lekci je samozřejmostí výběr jednotlivých cviků, které jsou vhodné právě pro Vás. Pro dosažení efektivního výsledku a změny v držení těla je třeba vlastní vůle a chuť ke každodennímu cvičení. Cvičení je nejefektivnější ve spojení s manuální terapií – cílenou anatomickou masáží. Dochází tak nejdříve k uvolnění a protažení svalů zkrácených za použití speciálních mobilizačních technik. Následně proběhne protažení a mobilizace za pomoci vlastního cvičení.